NOT Innovatie Award 2025
We hebben opnieuw een zeer deskundige jury weten samen te stellen om de inzendingen voor de NOT Innovatie Award 2025 te waarderen.
Deze vakmensen, ieder met hun eigen expertise en passie voor onderwijs, staan klaar om de meest innovatieve ideeën en producten te beoordelen. Maak hieronder kennis met hen en ontdek wie de uitdagende taak hebben om de uiteindelijke winnaars voor de juryprijs van te selecteren!
Per segment (KO, PO, VO en SO) selecteert de vakjury drie genomineerden. Uit deze drie genomineerden wordt vervolgens de uiteindelijke winnaar gekozen.
Dagmar Koole heeft 30 jaar ervaring als pedagogisch professional en is werkzaam als pedagogisch coach bij Stichting Kinderopvang Waterland.
De passie van het werken met kinderen wil zij graag als pedagogisch coach overbrengen op de beroepsprofessionals en samen met hen ook kijken naar de kwaliteit en verbetering van de kinderopvang.
Als jurylid vindt zij het belangrijk dat de inzendingen vernieuwend, uitdagend en creatief zijn om de kinderopvang/onderwijs nog leuker en uitdagender te maken. Waarbij het kind centraal staat en de pedagogisch professional geïnspireerd wordt.
Cora Posthumus is Leraar van het Jaar 2023 Primair Onderwijs en werkt al meer dan 25 jaar in het Nieuwkomersonderwijs. Ze vindt het belangrijk om dit onderwijs als ambassadeur te vertegenwoordigen. Dit is nodig omdat het aantal kinderen dat van huis uit niet Nederlands spreekt, toeneemt. Voor kansengelijkheid is een goede beheersing van de Nederlandse taal een voorwaarde om volwaardig mee te kunnen doen in onze maatschappij. Naast leerkracht is Cora actief als bouw- en leescoördinator op het Taalcentrum Almere.
Als jurylid voor de NOT Innovatie Award vindt Cora het belangrijk dat een inzending voor het primair onderwijs bijzonder, vernieuwend, duurzaam en praktisch inzetbaar is in de klas en tevens iets toevoegt aan het bestaande onderwijsaanbod.
De speerpunten van Magda Pattiiha als Leraar van het jaar 2023 speciaal onderwijs waren het leren leren en het sociaal-emotioneel leren. Zij gelooft erin dat je leerlingen kunt motiveren om dat wat onderwijs te bieden heeft zich eigen te maken, door hen ook vaardigheden te leren hoe ze dat op hun eigen manier kunnen doen. Ook als persoon is het belangrijk dat leerlingen leren ontdekken hoe ze hun plek in deze samenleving kunnen vinden en hoe ze zich tot de ander kunnen verhouden.
Innovatie in het onderwijs kan daarbij een grote rol spelen: praktisch, inhoudelijk en uitdagend, op zoek naar de aansluiting in deze complexe wereld waarin leerlingen leven. Hoe kunnen leerlingen die stap maken, hoe kunnen leraren die stap met ze maken? Kom maar op, innovators!
Lieke Brugman heeft de opleiding tot Gespecialiseerd pedagogisch werker gevolgd en met enorm veel plezier in de kinderopvang en jeugdzorg gewerkt. Haar passie in het werken met kinderen wil ze graag overbrengen op de toekomstige beroepsprofessionals en daarom geeft zij nu les in het mbo aan de opleidingen Onderwijsassistent en (Gespecialiseerd) pedagogisch werker.
De werkdruk in het onderwijs en de kinderopvang neemt toe. Wat Lieke als jurylid belangrijk vindt aan het product dat wordt ingezonden, is dat dit vooral de werkdruk verlaagt en voordelen biedt aan zowel de professional als het kind. Daarnaast vindt ze het een meerwaarde als het aantrekkelijk is en praktisch inzetbaar.
Andrew Niemeijer doceert Engels op een middelbare school. In zijn lessen benadrukt hij dagelijks de waarde van literatuur, onder andere tijdens Fast Lane English, een versterkte taalstroom met cultuur als ankerpunt.
In 2009 werd Andrew benoemd tot Leraar van het Jaar. Als bestuursvoorzitter van de Stichting Leraren van het Jaar bekleedt hij diverse onderwijsadviesfuncties waarin hij de cruciale rol van de leraar in het maatschappelijke, politieke en academische debat benadrukt.
Andrew is tevens juryvoorzitter voor de NOT Innovatie Awards 2024 en beoordeelt met name de inzendingen voor de sector voortgezet onderwijs: “Wat ik belangrijk vind is dat de inzendingen echt innovatief zijn. Leraren schreeuwen om hulp bij prangende kwesties rondom veiligheid, burgerschap en het lerarentekort. Hoe mooi zou het zijn als ons Nederlands ondernemerschap in al haar ontwikkelkracht het onderwijs zou helpen met echte innovaties die helpen om ons onderwijs een stukje beter te maken?
Wil je als eerste nieuws ontvangen over de Nationale Onderwijstentoonstelling (NOT)? Dat kan! Zodra wij updates hebben over het event sturen we je die graag toe! Schrijf je snel in.